" וואו, זה באמת עובד! "

"כתבו עלינו בעיתון ....🎶"

ראיון עם חני מרזל, אמא של מושי, למגזין חב"ד 5.9.24

כשחני מרזל, אסטרטגית וקופירייטרית במקצועה ,אם לחמישה מלוד, גילתה שבתה מתמודדת עם הפרעת קשב, היא לא ציפתה שהפתרון יגיע בצורת זוג משקפיים. בראיון מיוחד, היא מספרת את החוויה שלה ושל בתה עם SPARKLES, משקפיים לשיפור הקשב והריכוז.

חני, ספרי לנו איך הכל התחיל

"זה היה בקיץ שעבר. מושי, הבת שלי, עלתה לכיתה ו', ופתאום שמתי לב להתנהגות מוזרה. היו לה מין ניתוקים כאלה מהסביבה. הייתי מבקשת ממנה לעשות משהו, והיא פשוט... שוכחת. בהתחלה לא הבנתי מה קורה, אבל משהו בתוכי אמר - אולי זו הפרעת קשב?"

ומה עשית עם התחושה הזו?

"החלטתי לעשות אבחון, למרות שמבית הספר מעולם לא התלוננו. האבחון אישר - ישלה הפרעת קשב. אבל אני ובעלי לא רצינו ללכת ישר לפתרון תרופתי. חיפשנו משהו אחר."

וכך הגעת ל-SPARKLES?

(חני צוחקת) "האמת? זה היה בזכות האלגוריתם של הפרסומות! פתאום קפצה לי פרסומת למשקפיים שמשפרים קשב וריכוז. בהתחלה חשבתי שזה נשמע הזוי."

אז מה גרם לך בכל זאת לנסות?

"קודם כל, גיליתי שמדובר בפיתוח ישראלי בעל טכנולוגיה שאושרה על ידי משרד הבריאות לטיפול לשיפור הקשב. אבל מה שבאמת שכנע אותי זו האפשרות לניסיון של שבועיים (היום הם כבר מציעים חודש) עם החזר כספי אם זה לא עובד. אמרתי לעצמי - מה יש לי להפסיד?"

"מחיר המשקפיים היה נשמע לי גבוה אבל ערכתי חשבון שטיפול רגשי לדוגמא עולה 450 שקלים ואם המשקפיים יעזרו יתכן ולא יהיה צורך יותר בטיפולים. בנוסף התאפשר תשלום בתשלומים, אז בכלל הסתדר לי שזה מקביל לטיפו לרגשי, ושאולי אני יכולה לוותר עליו. קראתי את כל האותיות הקטנות לראשונה בחיי כדי לראות שאין שום טריק, וזהו. בחרנו משקפיים והחלטנו להתקדם"

ואיך הגיבה מושי למשקפיים?

"בהתחלה היא קצת התביישה. זה לא פשוט להתחיל פתאום להרכיב משקפיים. אבל המחנכת עודדה אותה, וזה עזר מאוד."

מתי הבנת שיש כאן משהו מיוחד?

"זה היה אחרי כחודש. הייתה לי שיחה אקראית עם המחנכת, והיא פשוט אמרה: 'מה זה המשקפיים האלה? פשוט קסם. כשהילדה עם המשקפיים, היא שונה'. באותו רגע הבנתי -וואו, זה באמת עובד!"

נשמע כמו פתרון קסם. יש גם חסרונות?

"תראי, זה לא פתרון קסם וזה לא פתרון שעובד לכולם. יש לי חברה שקנתה את SPARKLES לבן שלה והן לא עזרו. אבל - וזה חשוב - החברה עמדה בהבטחתה והחזירה את הכסף. זה מה שנותן לי ביטחון לשתף את הסיפור שלנו."

היהלכן איזה רגע מכונן עם המשקפיים?

"אוה, כן! ביום האחרון של שנת הלימודים, ה- SPARKLES  של מושי נעלמו. חשבתי להזמין חדשות לקראת השנה הבאה, אבל אחרי שבועיים בחופש, מושי באה אלי מיוזמתה ואמרה שהיא חייבת את המשקפיים בהקדם. כשקיבלנו את הזוג החדש, היא אמרה לי: מאמי, זו פשוט הצלה!'. זה היה הרגע שהבנתי כמה הן באמת עוזרות לה."

איך את מסבירה את ההצלחה של SPARKLES?

"האמת? אני לא מומחית בטכנולוגיה. אני יודעת שהן עובדות על משהו שקשור למרחב הראייה ההיקפי, ושזה עוזר למוח להתמקד ולסנן הסחות דעת. אבל בשורה התחתונה, אני רואה את התוצאות, וזה מה שחשוב."

מה היית אומרת להורים שמתלבטים?

"הייתי אומרת - נסו. יש אחריות והחזר כספי, אז אין מה להפסיד. זה לא בהכרח יעבוד לכולם, אבל אם זה כן עובד? זה יכול לשנות חיים. בשבילנו, זו הייתה ממש מהפכהקטנה."

חני משתפת לסיכום שגם לה בעצמה התאימו SPARKLES,וכבר ארבעה חודשים שהיא מרגישה אחרת, בכל התנהלות היום יום, בעבודה ובשינה.

לסיום, איך היית מסכמת את החוויה שלכן עם SPARKLES?

( חני מחייכת) "אני קוראת להן 'משקפי הגאולה'. זה אולי נשמע מוגזם, אבל כשאתה רואה את הילדה שלך פתאום מצליחה להתמקד, להקשיב, להיות נוכחת - זו באמת הרגשה של גאולה קטנה. אני רק מקווה שעוד הורים וילדים יזכו לחוות את זה."

 

לכתבות נוספות >